انتظار می رود رئیس جمهور سامیا سولوهو حسن اولین تزریق واکسن Covid-۱۹ خود را در روز چهارشنبه ، ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۱ در کاخ ایالتی در دارالسلام دریافت کند.

رئیس جمهور سامیا اولین واکسن Covid-۱۹ را روز چهارشنبه دریافت می کند

روزنامه شهروند تانزانیا نوشت: انتظار می رود رئیس جمهور سامیا سولوهو حسن اولین تزریق واکسن Covid-۱۹ خود را در روز چهارشنبه ، ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۱ در کاخ ایالتی در دارالسلام دریافت کند.

واکسنی که در ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۱ توسط دولت ایالات متحده از طریق طرح Covax سازمان بهداشت جهانی به تانزانیا اهدا شد.

بر اساس بیانیه ای که وزیر بهداشت امضا کرده است، دکتر دوروت گواجیما رئیس جمهور سامیا سولوهو حسن در آغاز کار ایمن سازی Covid-۱۹ در تانزانیا واکسینه می شود.

پس از راه اندازی، وزارت بهداشت به روش های دیگر برای توزیع واکسن که در مراکز بهداشتی مختلف در سراسر کشور در دسترس خواهد بود ، ادامه خواهد داد.

شروع واکسیناسیون الگویی برای ملت ما در پیشبرد مبارزه با Covid-۱۹ به همراه سایر روش های مبارزه با همه گیری این ویروس از جمله شستن دست با آب تمیز و صابون، استفاده از ماسک صورت به ویژه در مناطق خطرناک در بخشی از بیانیه آمده است.

دولت تانزانیا در تاریخ ۱۵ ژوئن سال جاری به برنامه تسهیلات Covax برای واکسن پیوست.

در ۲۴ ژوئیه سال جاری دکتر گوجیما پذیرش محموله حمل کننده واکسن را انجام داد که در مرحله اول با دوز ۱.۰۵۸.۴۰۰ بود ، جایی که وی گفت دولت قصد دارد ۶۰ درصد از مردم تانزانیا را واکسینه کند.

وی گفت: "اولویت کارگران، افراد مسن و کسانی که دارای مشکلات بهداشتی اساسی هستند ، داده خواهد شد."

کد خبر 7329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =